ممکن است شما درباره CRM شنیده باشید، شاید به نظر می رسد فقط یک مشاور متفکر فانتزی در اطراف، و شما واقعا مطمئن نیستید و مطمئن نیستید که کسب و کارتان به آن نیاز دارد یا اینکه از مزایای استفاده از یک راه حل CRM سود می برد.

این پست به شما یک نمای کلی از آنچه که در مورد CRM است، و دلایل اینکه شما باید در CRM سرمایه گذاری کنید، به شما ارائه می دهد.
CRM یک سیستم برای ضبط و ذخیره تمام اطلاعات مربوط به تعاملات مشتری است. راه حل های CRM یک روش استاندارد برای به دست آوردن و به اشتراک گذاری اطلاعات مشتری و همچنین تعاملات مشتری و رفتار آنها را ثبت می کند. برای مدت کوتاهی (به عنوان خوانده شده: تاریخچه CRM)، اما آن را تبدیل به یک ابزار بسیار مهم برای درگیر شدن با مشتریان، مدیریت روابط و حتی پیش بینی رفتار آنها.
چرا به یکی احتیاج داری؟
برای بسیاری از شرکت ها، آنها به هزینه اولیه راه اندازی یک راه حل CRM نگاه می کنند و تصمیم می گیرند انتخاب مناسب برای ادامه انجام آنچه که تا به حال انجام داده اند، که ممکن است شامل استفاده از صفحات گسترده اکسل برای ذخیره اطلاعات مشتری، جمع آوری کارت های کسب و کار ، پوشه های ایمیل مشترک، تقویم ها و غیره
تمام این ابزارها کار می کنند، اما آنها دارای قدرتمند و قدرتمند هستند که با CRM همراه می شوند، و این باعث می شود که مدیریت یک پایگاه مشتری بزرگ که مانع توسعه کسب و کار معنی دار شود. در اینجا 5 دلیل برای سرمایه گذاری در راه حل CRM وجود دارد:

  1. کارکنان انسان هستند و حافظه کامل نیست
    چقدر می توانم در مورد آخرین 10 مشتری خود به یاد داشته باشید؟ آخرین تعامل شما چه بود؟ آیا می توانید به طور قطع بگویید اگر هر کدام از آنها مایل به خرید محصول یا خدمات خود بر اساس آن هستند؟
    ایده خوبی برای هر سازمان نیست که تجارت خود را محدود کند، به این معنی که کارکنان اطلاعات می توانند در حافظه خود ذخیره کنند. راه حل CRM اجازه می دهد تا برای ذخیره سازی اطلاعات مشتری بزرگ با وقایع و وظایف لازم در پایگاه های داده است که می تواند به راحتی دیده می شود حتی در راه بروید!
    جمع آوری و بازخورد مشتری NPS در زمان واقعی را برای ارائه تجارب شگفت انگیز مشتری در هر نقطه تماس با نام تجاری انجام دهید. با بسته شدن حلقه بازخورد مشتری با NPS، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد، مشتریان بیشتری را حفظ خواهید کرد و کسب و کارتان را در این روند تکامل خواهید داد.
  2. معیارهای مهم و بینش
    مهم نیست که چه تعداد Rolodexes، Spreadsheets اکسل یا پوشه های ایمیل شما با تیم خود به اشتراک بگذارید، آنها هرگز نمیتوانند بینش روشن را بیاموزند که یک راه حل CRM میتواند در یک نگاه ارائه دهد. بله برخی از فرمول پیشرفته اکسل می تواند برخی از آمار جالب را نشان دهد، اما مقدار زمانی که به تولید چنین گزارش هایی می آید، غیر قابل اثبات است زمانی که یک CRM می تواند گزارش های فوری با چندین جنبه از کسب و کار یا مشتری ایجاد کند. تمام داده ها و بینش هایی که راه حل های CRM برای کسب درک و پیش بینی رفتار آینده مشتری ها فراهم می کند، کسب و کار را قادر می سازد.
  3. امنیت اطلاعات
    برای کسب و کارهایی که هنوز از صفحات گسترده اکسل، پوشه های ایمیل و تقویم ها برای ذخیره و ردیابی اطلاعات مشتری استفاده می کنند احتمال این امر بالاتر است که ممکن است برخی از آنها داده ها را از دست بدهند. یکی از رایج ترین روش ها خرابکاری توسط یک کارمند ناراضی است، پس از آن سرقت، حملات هک و غیره، اما با یک راه حل CRM، داده ها در سرور در سرور ذخیره خواهند شد. مطمئنا سرورها می توانند سقوط کنند یا به خطر بیافتند، اما با سرویس میزبان معتبر و پشتیبان گیری داده ها به طور منظم، داده ها به هیچ وجه در حال رفتن نیست.
  4. بهبود همکاری تجاری و سازمان
    از آنجاییکه تمام داده های ذخیره شده در CRM مرکزی و استاندارد است، به راحتی در سراسر کسب و کار به اشتراک گذاشته می شود. این اطلاعات می تواند توسط مدیران برای ایجاد پیش بینی ها و گزارش های فروش، یا با استفاده از تکرار فروش برای تعامل با مشتریان، توسط تیم های پیک برای تایید آدرس ها، توسط تیم تجربه مشتری برای ارسال بررسی و توسط دفتر حساب برای ایجاد فاکتورها استفاده می شود.
    توانایی دسترسی به اطلاعات حیاتی از هر نقطه از جهان و از هر وسیله قابل دسترسی در اینترنت، کارکنان را قادر می سازد و بیننده های ارزشمندی را درباره کسب و کار به مدیران ارشد می دهد. با سازماندهی و ذخیره داده های حیاتی مشتری در همکاری مرکز می تواند امکان پذیر باشد.
  5. بهبود خدمات مشتری
    در یک داشبورد CRM، اطلاعات مهم مانند تاریخ خرید، تعاملات گذشته، تنظیمات، اطلاعات شخصی، مسائل حل نشده و حل نشده و غیره نمایش داده می شود. داشتن همه این اطلاعات در یک مکان، نمایندگان خدمات را آسان می کند تا تعامل خود را شخصی سازی کنند، سوالات مشتریان را پاسخ دهند و مسائل را حل کنند. همچنین، CRM برای هر کسی که در تیم خدماتی است امکان پذیر است، زیرا خدمات مربوط به مشتری از آنجایی که اطالعات مرتبط و تا تاریخ به هر مشتری قابل دسترسی است، امکان پذیر است.

روند در CRM
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که CRM یکی از معدود بازارهایی که رشد آن شد بحران اقتصادی جهانی را تحت تاثیر قرار نمی باشد، در واقع، این مقاله Gartner میگوید جهانی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نرم افزار 26.3 میلیارد $ در سال 2018 بالغ بر، تا 12.3 ٪ از 23.4 میلیارد دلار در سال 2017.